گلاب، معجزه‌ای برای زیبایی و سلامت پوست (فواید گلاب برای پوست + 5 روش استفاده)

آیا گلاب برای پوست فوایدی دارد؟ گلاب، مایعی خوشبو و معطر با خواص بی‌نظیر، از دیرباز در فرهنگ و تاریخ ایران جایگاه ویژه‌ای داشته است. علاوه بر استفاده از گلاب در آشپزی، از جمله کاربردهای مهم گلاب، استفاده از آن در زمینه زیبایی و سلامت پوست است. در این مقاله به بررسی خواص گلاب برای پوست و صورت و همچنین نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

گلاب برای پوستامروزه با توجه به افزایش انواع آلودگی‌های محیطی مانند آلاینده‌های هوایی و آلودگی‌های محیطی و صنعتی،‌ مراقبت از پوست به یکی از موارد ضروری جهت پیشگیری از مشکلات و بیماری‌های آینده تبدیل شده است. برای مراقبت از پوست، با توجه به نیاز خود،‌ می‌توانید از انواع محصولات بهداشتی استفاده کنید. در کنار این محصولات می‌توانید از محصولات ارگانیک و طبیعی مانند گلاب نیز استفاده کنید. در ادامه این مطلب از وب‌سایت عرقیات بیست قطره لیقوانی به خواص بی‌نظیر گلاب برای پوست می‌پردازیم.

خواص گلاب برای پوست

ضد التهاب و ضد قرمزی: گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، برای پوست‌های ملتهب و قرمز بسیار مفید است. همچنین می‌تواند به کاهش قرمزی ناشی از آکنه، اگزما و روزاسه کمک کند.

مرطوب‌کننده: گلاب یک مرطوب‌کننده طبیعی است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. این خاصیت گلاب، آن را برای پوست‌های خشک و دهیدراته بسیار مناسب می‌کند.

پاک‌کننده: گلاب می‌تواند به عنوان یک پاک‌کننده ملایم برای پوست استفاده شود. گلاب به طور طبیعی آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی را از روی پوست پاک می‌کند بدون اینکه آن را خشک کند.

ضد جوش: گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی، می‌تواند به مبارزه با جوش و آکنه کمک کند.

ضد پیری: گلاب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها، می‌تواند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و علائم پیری پوست مانند چین و چروک و خطوط ریز کمک کند.

خرید گلاب اصل

نحوه استفاده از گلاب برای پوست

از گلاب می‌توان به روش‌های مختلف برای شادابی پوست و صورت استفاده کرد. این مسئله سبب افزایش بازه کارایی گلاب در موارد زیبایی و بهداشت پوست می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در استفاده از گلاب برای پوست باید در نظر گرفت، کیفیت و اصالت گلاب می‌باشد. زیرا استفاده از گلاب بی‌کیفیت و حاوی اسانس نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه می‌تواند سبب مشکلات و آلرژی‌های پوستی نیز شود. با انتخاب گلاب ارگانیک صادراتی بیست قطره، در استفاده از روش‌های زیر آسوده خاطر باشید.

🟢 تونر گلاب

می‌توانید از گلاب به عنوان تونر بعد از شستشوی صورت استفاده کنید. گلاب به تنظیم pH پوست و بستن منافذ باز کمک می‌کند. بدین منظور،‌ مقداری گلاب را روی پد پنبه‌ای بریزید و به آرامی روی پوست خود بمالید.

🟢 ماسک گلاب

می‌توانید از گلاب به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. برای این کار، یک پد پنبه ای را به گلاب آغشته کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. بعد از 15 تا 20 دقیقه، ماسک را بشویید.

🟢 مرطوب‌کننده گلاب

می‌توانید از گلاب به عنوان مرطوب‌کننده بعد از شستشوی صورت استفاده کنید. برای این کار، پس از شستشوی کامل دست و صورت خود، پوست خود را به مقداری گلاب آغشته کنید.

🟢 اسپری گلاب

گلاب را در یک بطری اسپری بریزید و به صورت دوره‌ای به عنوان اسپری صورت از آن استفاده کنید. این کار به شادابی و طراوت پوست شما کمک می‌کند.

🟢 بخور گلاب

یک ظرف را تا نیمه پر از آب کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و 2 تا 3 قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید. صورت خود را در فاصله مناسب به مدت 10 تا 15 دقیقه بخور دهید. همچنین می‌توانید از دستگاه‌های بخور نیز برای این مورد استفاده کنید.

خرید بدون واسطه عرقیات گیاهیمحصولات بیست قطره

بیست قطره یکی از بهترین تولیدکنندگان گلاب و سایر عرقیات در ایران است. این شرکت با استفاده از بهترین گلبرگ‌های محمدی و با به کارگیری روش‌های سنتی و صنعتی، گلاب با کیفیت و مرغوبی را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

علاوه بر گلاب صادراتی، بیست قطره عرقیات گیاهی دیگری مانند نعناع، بیدمشک، کاسنی و… را نیز با کیفیت بالا تولید می‌کند.

 

اشتراک گذاری مطلب

سفارش محصولات: 09144949690