همه چیز درباره عرق نعناع (20 قطره)

عرق نعناع یا عرق نعنا یکی از مفیدترین عرقیات گیاهی است. فواید نعناع بسیار زیاد است و برای درمان بیماری‌های مختلف مفید است. اغلب افراد از خواص عرق نعنا برای نفخ یا درد معده با خبرند اما کمتر کسی از خواص عرق نعنا برای میکروب معده یا سرماخوردگی آگاهی دارد. البته نحوه مصرف عرق نعنا برای بیماری‌های مختلف متفاوت است. ضمن اینکه آشنایی با ویژگی‌های عرق اصل و باکیفیت نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا محصولات تقلبی فراوانی در بازار موجود است.

خواص عرق نعناعلاوه بر آن، تمامی گیاهان دارویی فواید و مضرات خاص خود را دارند. نعناع نیز از این قاعده مستثنا نیست و مصرف عرق آن باید با در نظر گرفتن مضرات عرق نعنا صورت گیرد. ما در این مطلب از وب‌سایت بیست قطره لیقوانی اطلاعات کاملی درباره این محصول گردآوری کردیم که می‌تواند برای تمام افراد مفید باشد.

خواص عرق نعنا

خواص عرق نعنا بسیار متنوع است اما اغلب افراد تنها از خواص آن برای مشکلات گوارشی باخبرند. مهمترین خواص این محصول عبارتند از:

عرق نعنا برای معده

مهمترین خواص عرق نعنا برای معده و مشکلات گوارشی است. مصرف این محصول باعث تسهیل فرایند هضم غذا شده و مشکلاتی نظیر نفخ، دل درد، تهوع و معده درد را از بین می‌برد. ترکیب این محصول با سایر گیاهان دارویی نیز برای درمان برخی از بیماری‌های گوارشی توصیه می‌شود. به عنوان مثال جوشانده بارهنگ و عرق نعنا برای درمان میکروب معده و زخم معده بسیار مؤثر است.

عرق نعنا برای سرماخوردگی

یکی از خواص این محصول درمان سرماخوردگی و بهبود گرفتگی سینوس‌ها است. این ماده دارای خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی قوی بوده و در درمان بیماری‌های ویروسی بسیار مؤثر است. مصرف این ماده سبب می‌شود خروج خلط از مجاری تنفسی به سادگی انجام شود. ضمن رایحه نعنا و ماده مؤثری به نام منتول سبب رفع گرفتگی سینوس‌ها و باز شدن مجاری تنفسی می‌شود.

عرق نعنا - معجون نعناع و لیمو برای لاغری

معجون نعناع و لیمو برای لاغری

عرق نعنا برای لاغری

فواید عرق نعنا برای لاغری نیز اثبات شده است. البته نحوه مصرف آن در این زمینه تأثیر بسزایی دارد. ترکیبات مختلفی از قبیل چای نعنا یا معجون نعنا، زنجبیل و خیار در کاهش وزن بسیار مؤثرند. البته مصرف آن به تنهایی نیز با بهبود فرایند هضم غذا و جلوگیری از ذخیره چربی در بدن برای لاغری مفید است.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین عرقیات گیاهی برای لاغری

عرق نعنا برای سردرد

مصرف عرق نعنا برای سردرهای تنشی و میگرنی می‌تواند مؤثر باشد. وجود ماده منتول در نعناع سبب بهبود جریان خون در بدن و احساس خنکی و آرامش می‌شود. ضمن اینکه خواص نعناع برای شل کردن عضلات نیز می‌تواند سبب بهبود سردرد شود.

عرق نعنا برای درد پریود

عرق نعنا برای درد پریودی بانوان نیز مسکن بسیار خوبی است. زیرا یکی از خواص نعناع کاهش اسپاسم و شل کردن عضلات است. در نتیجه مصرف این محصول سبب می‌شود انقباضات عضلات رحم کاهش یافته و دردهای قاعدگی کاهش یابد.

عرق نعناع برای بوی بد دهان

یکی از مهمترین مشخصات نعناع عطر تند و دلپذیر آن است. به همین دلیل مصرف آن برای بوی بد دهان نیز مفید است. ضمن اینکه به خاطر خاصیت ضد میکروبی مصرف آن برای بهداشت دهان و دندان نیز مفید است.

عرق نعناع برای کبد

مصرف این محصول برای کبد و پاکسازی آن نیز بسیار مفید است. ترکیباتی در این محصول وجود دارد که نقش مهمی در پاکسازی کبد دارند. ترکیب نعنا و لیمو یکی از بهترین ترکیبات برای پاکسازی بدن است.

مضرات عرق نعنا

مضرات عرق نعناع در اغلب موارد در اثر مصرف بیش از حد یا مصرف عرق نامرغوب ایجاد می‌شود. برخی محصولات نامرغوب با استفاده از اسانس‌های شیمیایی تولید می‌شوند که می‌تواند بسیار مضر باشد. البته مصرف این محصول ممکن است علائم برخی بیماری‌ها مانند رفلاکس معده یا یبوست را تشدید کند. به طور کلی مصرف این ماده باید به اندازه و در حد یک استکان در روز باشد. در برخی موارد خاص مانند رفلاکس شدید معده یا بارداری بهتر است از مصرف این ماده خودداری شود. ضمن اینکه مانند تمام گیاهان دارویی مصرف نعناع ممکن است در برخی افراد سبب بروز علائم آلرژیک شود.

عرق نعنا - چای نعناع برای سرماخوردگیچای نعناع برای سرماخوردگی

نحوه مصرف عرق نعنا

نحوه مصرف این محصول برای شرایط و بیماری‌های مختلف متفاوت است و هیچ دستور کلی برای مصرف آن وجود ندارد. ضمن اینکه نحوه مصرف این محصول برای افراد مختلف نیز متفاوت است. به طور کلی عوامل زیر در تعیین نحوه مصرف این محصول تعیین کننده است:

کیفیت محصول

کیفیت عرق نعناع در میزان مصرف و میزان اثرگذاری این محصول بسیار تأثیرگذار است. شیوه تولید عرقیات گیاهی اگر مطابق با اصول علمی نباشد بسیاری از خواص آن از بین می‌رود. ضمن اینکه برخی از تولیدکنندگان برای منافع خود محصولاتی با خلوص کم عرضه می‌کنند و تلاش می‌کنند با استفاده از اسانس‌های شیمیایی محصول خود را طبیعی معرفی کنند. بدیهی است میزان مصرف باید به تناسب کیفیت و خلوص عرقیات گیاهی تعیین شود.

غلظت محصول

به جز ترفندهایی که فروشندگان برای سود بیشتر به کار می‌برند محصولات مختلفی از لحاظ غلظت در بازار موجود است. به عنوان مثال عرق نعناع دو آتشه از نوع معمولی آن بسیار غلیظ‌تر است. بدیهی است میزان مصرف چنین محصول غلیظی باید کمتر باشد.

بیماری مورد نظر

نحوه مصرف عرق نعناع برای درمان بیماری‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال برای برخی بیماران لازم است این محصول به صورت ناشتا مصرف شود و برای برخی دیگر مصرف در آخر شب توصیه می‌شود. ضمن اینکه در بسیاری از بیماری‌ها برای بهبود اثرگذاری عرقیات گیاهی ترکیب آنها با گیاهان دارویی توصیه می‌شود.

شرایط اختصاصی مصرف کننده

نحوه مصرف این محصول برای افراد مختلف در سنین مختلف و با شرایط جسمی مختلف نیز متفاوت است. به طور کلی زنان باردار، کودکان زیر یک سال و افرادی که دچار آلرژی هستند بهتر است از مصرف این محصول خودداری کنند.

نحوه مصرف عرق نعنا برای معده

نحوه مصرف این محصول برای مشکلات گوارشی نیز نسخه یکسانی ندارد. اما کسانی که برای هضم غذا دچار مشکلات گوارشی هستند می‌توانند مصرف یک استکان از این محصول نیم ساعت بعد از غذا را امتحان کنند. البته بهتر است برای مصرف عرقیات گیاهی با یک طبیب طب سنتی مشاوره شود.

عرق نعنا - بهترین عرقیات گیاهیبهترین عرقیات گیاهی

تشخیص عرق نعناع اصل

ویژگی‌های عرق نعنای باکیفیت و اصل از ظاهر محصول قابل شناسایی نیست. زیرا تمامی محصولات تقلبی نیز حاوی مقدار اندکی عرق خالص هستند. فرایند تولید عرقیات گیاهی مهمترین عامل تعیین کننده کیفیت محصول است. مواد اولیه نامرغوب، تجهیزات غیر استاندارد و عدم رعایت بهداشت مواردی است که می‌تواند منجر به تولید یک محصول نامرغوب شود. اما هیچ یک از این موارد در ظاهر محصول قابل تشخیص نیست. بنابراین بهترین گزینه این است که از یک برند معتبر خریداری کنید. البته مواردی وجود دارد که می‌تواند نشانه آلودگی و یا خراب شدن عرقیات گیاهی باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • کدر بودن و شفاف نبودن محصول
  • عطر و بوی بسیار تند که نشانه اسانس شیمیایی است.
  • رنگ خاص که نشانه استفاده از رنگهای خوراکی است.
  • قیمت ارزان که نشانه تقلبی بودن یا خلوص پایین محصول است.

کلام آخر

عرق نعناع برای بیماری‌های مختلفی مانند نفخ، معده درد، سرماخوردگی، سردرد، گرفتگی سینوس‌ها و دردهای قاعدگی مفید است. نحوه مصرف این محصول از لحاظ میزان، غلظت، خلوص و زمان مصرف برای بیماری‌های مختلف و افراد مختلف متفاوت است. ضمن اینکه در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف ترکیبات متنوعی از این محصول با سایر گیاهان دارویی توصیه می‌شود. فواید این محصول اثبات شده است اما مضرات آن اغلب در اثر مصرف بیش از اندازه یا در افراد خاص دیده می‌شود.

 

خرید عرقیات گیاهی ارگانیک بیست قطره

اشتراک گذاری مطلب

سفارش محصولات: 09144949690