داستان بیست قطره لیقوانی

اُرگانیک بودن مهم است

امروزه با توجه به پیشرفت های عظیم در بخش های مختلف زندگی بشریت از جمله تکنولوژی، تجهیزات، اقدامات، امکانات، اکتشافات، نوآوری ها و پیشرفتهای چشم گیر در زمینه خدمات درمانی و داروی و سلامتی ورفاه انسان صورت گرفته است. با این حال انسان به این نتیجه رسیده که هرچه از طبیعت فاصله گرفته ودرگیر تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته شده، در ظاهر، زندگی برایش آسان و روان گشته در حالی که سلامتی و ارامش خود را به گونه ای دچار تشویش کرده است. جهان با این همه پیشرفت باز نتوانسته نیاز اساسی سلامت جسمی و روانی را که انسان انتظار دارد برآورده سازد و در اکثر موارد در کنار درمان یک بیماری، بستر بیماری جدیدی را در بدن بنا نهاده است. با این حال همه انسان ها به این نتیجه رسیده اند که در گذشته نه با این تعداد وتنوع بیماری وجود داشته ونه داروی شیمیای برای درمان آن. با توجه به این مطالب در می یابیم که با گذشت زمان وافزایش میزان تنوع داروی شیمیای تعداد بیماری های ناشناخته وجدید نیز با سرعت بیشتری در حال افزایش هست. شاید برای همه ما این سوال مطرح شود که ایا ارتباطی بین داروهای شیمیای و بیماری ها وجود دارد؟

 در برخی از نقاط جهان از جمله کشورهای نظیر هند، نپال و ایران انسان های هستند که با متحمل شدن فشاری های زیادی از جانب شرکت های دارو سازی و سازمان های بهداشت و درمان همچنان به تحقیق ومطالعه در باره روش های تشخیص و درمان بیماری به روش تب باستانی یا سنتی پرداخته و با استفاده از ترکیب های مختلف و متنوع از گیاهان داروی حاصل از دل طبیعت بدون هیچ دخالت شیمیای به تشخیص و درمان عارضه ها و بیماری های مختلف بدن انسان و سایر حیوانات می پردازند.

بیست قطره - لوگو

اصلی ترین عامل در کیفیت بی نظیر محصولات بیست قطره

منطقه خوش آب و هوای سهند لیقوان

روستای لیقوان

سیاره زمین به گونه ای خلق شده که  اکثرگیاهانی که در آن رشد می کند دارای خواص درمانی می باشند. بشر این نکته را از همان زمان ابتدای زندگی خود  بر روی سیاره زمین درک کرده است از آنجای که تاریخ دقیق استفاده انسان از طبعت برای درمان خود به همان
دوران انسانهای نخستین برمی گردد.
از این رو منطقه خوش آب و هوای سهند لیقوان با دارا بودن دو رودخانه دایمنی به نام های مهرانرود یا لیقوان چای و طولسر چای یا همان رودخانه طلاسر و یک رودخانه فصلی به نام بارالی چایی و همچنین تعداد زیادی قله در رشته کوه سهند میزبان گونه های گیاهی با تنوع بسیار بالا می باشد. از طرفی رشته کوه سهند و مخصوصاً منطقه لیقوان بخاطر زاویه تابش مناسب خورشد و ارتفاع ازسطح دریای بالا در اکثر روزهای سال دمای معتدل رو به سردی دارد این امر باعث شده که تمام محصولات کشاورزی و دامی و گیاهی که در این منطقه تولید می شود از کیفیت  وطعم بخصوصی برخوردار باشد. همین مسله مارا بر آن داشت تا از این موهبت ونعمت بی نظیر الهی بهرمند شده و پروسه تولید محصولات عرقیات گیاهی طبیعی با کیفیت بالا وخاصیت درمانی قوی را در منطقه بکر لیقوان آغاز کنیم. 

مجموعه بیست قطره لیقوان با تکیه بر دانش امروزی و یافته های بدست آمده از تجربیات گذشتگان فعالیت خود را به صورت رسمی از بهار سال 1395 آغاز کرده است. این مجموعه با داشتن پرسنل کاملا مجرب و کارآزموده بیش از هفت سال هست که فعالیت خود رابه صورت کارگاهی شروع کرده است و با تکیه برحفظ کیفیت و جدان کاری خود با نظر سنجی های که هر ساله انجام داده است؛ رضایت بالای نود درصد از نظر مصرف کننده را به خود اختصاص داده است. مجموعه بیست قطره لیقوان بدلیل قرار گرفتن در روستای لیقوان و نزدیکی به منابع اولیه طبیعی،  با نظارت مستقیم و صد درصدی در کل پروسه، تامین مواد اولیه خود را به صورت مستقیم از طریق اهالی منطقه لیقوان و روستاهای اطراف آن جمع آوری  می کند. 

تمام جزئیات مد نظر شما برایمان مهم است

استاندارد های کسب شده

سیب سلامت

سازمان غذا و دارو

ایزو 2200

مديريت ايمنی مواد غذايی

ایزو 9001

مدیریت کیفیت در خدمات و تولیدات

نشان حلال

موسسه جهانی حلال
لوگو باکس بیست قطره
گلاب و عرق نعنای بیست قطره

اُرگانیک بودن در عین رعایت استاندارد ها

استراتژی کیفی بیست قطره

در حال حاظر مجموعه بیست قطره لیقوان با دارا بودن دو خط تولید و بسته بندی امکان تولید روزانه بیش از سه تن محصول را داراست. این واحد تولیدی با بهره گیری از دستگاه های تمام استیل بهداشتی و مخازن نگهداری استاندارد، نشان حلال و گواهی ISO22000  وISO9001  را کسب کرده وهمچنین با دریافت نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو استان اذربایجان شرقی مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا دارو می باشد.

مجموعه بیست قطره لیقوان با تکیه بر پتانسیل های موجود منطقه و دانش وتجربیات نسل های گذشته این ویژگی و امتیاز را دارد که در کوتاه ترین وکمترین زمان ممکن به سالم ترین وتازه ترین مواد اولیه دست پیدا کرده و با استفاده از آن، محصولات با کیفیت  وخاصیت درمانی بالاتری را تولید و روانه بازار کند. در حقیقت کلید اصلی در تولید مواد داروی گیاهی با کیفیت، دسترسی به مواد اولیه تازه وسالم وارگانیک می باشد.  منطقه لیقوان بدلیل غنی بودن از نظر گیاهان داروی و قرار داشتن کارگاه در خود منطقه لیقوان این امکان را فراهم کرده تا گیاه بلافاصله بعد از چیده شدن به کارگاه منتقل و بعداز گرد گیری و شستشو وارد چرخه تولید شود.از طرفی این امر موجب شده تاهمان مقدار نیاز تولید روزانه از طبیعت برداشت شود تا مانع از بین رفتن طراوت و تازگی و اسانس و عطر گیاه شود. چون گیاهان داروی همچون سایر گیاه ها بلافاصله چند ساعت بعد از چیده شدن دچار پژمردگی شده و در برخی موارد همچون گل محمدی اگر مدت زمان زیادی سپری شود عطر و اسانس طبیعی گیاه دچار تغییر شده و از نظر کیفیت افت می کند نکته حایز اهمیت دیگر در مورد وجه تمایز محصولات مجموعه بیست قطره این هست که مواد معدنی بکار رفته در رشد گیاه تاثیر مستقیم بر کیفیت محصول نهای دارد در حقیقت اگر در رشد گیاه از کود های شیمیای با گرید خطرناک استفاده شود این مواد در بافت گیاه تاثیر گذاشته و به محصول نهای نیز منتقل می شود. از این رو واحد بیست قطره لیقوان بخش اعظمی از مواد اولیه خود را از خود کوهستان ها و دشت ها جمع آوری می کند و در مواردی که گیاه به صورت کشت مزرعه ای موجود هست ،مهندس ناظر مجموعه بیست قطره در تهیه مواد اولیه از این مزارع حساسیت بسیار زیادی به خرج داده و تنها گونه ای که استاندارد های واحد تولیدی بیست قطره را رعایت کند، خریداری می کند.

کلام آخر:

از دید تب سنتی هیچ گیاهی بیهوده نمی روید

نکته بسیار مهم دیگر درسنجش میزان کیفیت و اثر گذاری عرقیات گیاهی استفاده از اسانس های کاملا شیمیای خارجی و ایرانی بجای عرق گیری از خود گونه گیاهی می باشد . متاسفانه این امر درحال حاظر شایع شده وکارتشخیص را برای مصرف کننده سخت کرده است که ایا محصولی که میخرم ارگانیک هست یا خیر. برای تشخیص ارگانیک یا اسانس شیمیای بودن عرقیات گیاهی ازمایش های گوناگونی را سازمان غذا دارو در نظر گرفته به همین منظور می توان گفت اکثر واحد های تولیدی که دارای نشان سیب سلامت و نشان حلال هستند از اسانس طبیعی خود گیاه استفاده می کنند زیرا این واحد ها دایماً توسط مسولین فنی معرفی شده از طرف سازمان مورد بازرسی و برسی و نظارت مستقیم قرار می گیرند و همچنین محصول نهای این واحد ها به صورت مرتب توسط آزمایشگا ه های خود سازمان مورد سنجش قرار می گیرند .  مورد بعدی که محصولات این واحد تولیدی را متمایز می کند استفاده از اب معدنی خود منطقه لیقوان در کل پروسه تولید عرقیات گیاهی می باشد این امر در پروسه تولید از اهمیت فوق العاده بالای برخوردار هست زیرا گیاه از لحظه ورود به کارگاه تا تبدیل شدن به محصول نهای با اب ارتباط مستقیم دارد و اگر از اب تسویه تسویه شده شهری استفاده شود مطمعنن طعم ومزه نهای محصول متفاوت خواهد بود. با توجه به طبیعی بودن اسانس عرقیات گیاهی در این موارد تنها نکات گفته شده در بالا می تواند در کیفیت محصول نهای تاثیر گذار باشد.

 در اخر مجموعه بیست قطره لیقوان با هدف ایجاد سلامتی کامل درآشتی دوباره با طبیعت و با شعار عصاره طبیعت ضامن سلامت در نظر دارد با بکاری گیری تجربیات خود و مطالعه وتحقیق هرچه بیشتر در زمینه گیاهان داروی بر کیفیت خود افزوده و سلامتی و ارامش را به تمام انسان های ساکن این کره خاکی  هدیه بدهد.

 

خواص بارهنگ و عرق نعنا برای سلامت گوارش و معده

پرسش و پاسخ :

سفارش محصولات: 09144949690